När autogirot är godkänt framgår detta av din månatliga faktura. Om betalning kommer att debiteras via autogiro kommer betalningsunderlaget istället innehålla meddelande ”Belopp dras via autogiro bankkonto” samt sakna inbetalningskort.
Det är för att informera om aktuell räntesats och skuld samt vilket belopp vi kommer att debitera just denna månad. På det månatliga underlaget får vi också ut viktig information till alla våra kunder.
Det beror på att vi fortfarande skickar en pappersavi till dig för att redovisa din aktuella kapitalskuld, ränta och månadsbelopp. Vi redovisar även eventuella ändringar av räntesatsen och annan viktig information. Administrationsavgiften täcker våra kostnader för faktureringen: papper, tryck, kuvert, porto, transaktionsavgifter till banken och andra administrativa kostnader. Har du fler frågor kring administrationsavgiften är du välkommen att kontakta kundtjänst. Administrativ avgift vid autogiro är fn 39 kr per månad.
Om du har betalat dagarna innan du erhållit påminnelse/inkassokrav så kan du bortse från detta krav. Detta beror på att kravet gått ut innan vi registrerat din betalning.
Ja, det finns möjligheter att överlåta en finansiering till en annan person/företag.
Informera den som önskar överta krediten om att en kreditprövning kommer att ske på denne vid ansökan. Kontakta sedan Kundtjänst och se till att ha erfordliga uppgifter såsom person-/organisationsnummer och telefonnummer till den som önskar överta krediten tillhands för snabb handläggning.
Samtliga banker/finansbolag är skyldiga att kontrollera identiteten på den som önskar inleda en affärsrelation med respektive bank/finansbolag. Detta gäller enligt lag.
Ja, det finns vissa möjligheter för att förlänga en kredit för att på sätt minska månadskostnaden. Kontakta Kundtjänst för mer information.
Nej, det är inte möjligt men det finns dock möjlighet att lägga till en medlåntagare på krediten som då medför att man då kan välja vem som ska stå som registrerad ägare till fordonet.
För information om detta kontakta Kundtjänst.
Ja, det kan ni göra via ett flyttkort, ett mail eller genom att kontakta Kundtjänst.
Kom ihåg att då ange ditt kontrakts, person- eller bilens registreringsnummer.
Du som är avbetalningskund kan göra extra inbetalningar på din kredit. Detta kan antingen medföra att kredittiden förkortas alternativt att månadskostnaden minskas. Kontakta Kundtjänst för mer information.
Om du har gjort en extra inbetalning på din kredit så syns detta normalt sett månaden efter du gjort din betalning.
Om du har rörligt baserad ränta så justeras denna när det sker förändringar av ränteläget. Detta annonseras i dagspress, SvD samt DN, senast dagen då ändringen blir gällande. Information om ränteförändring återfinns även på nästkommande faktura.
För att lösa en kredit kontakta Kundtjänst.
Normalt sätt tar det 2-3 bankdagar innan vi ser din betalning. Så snart vi registrerat betalningen löser vi din kredit och meddelar Transportstyrelsen att krediten är avslutad. Transportstyrelsen skickar därefter ut nya registreringsbevis till den som då står som ägare till fordonet.
Så snart vi erhållit er slutbetalning så kommer kreditmarkeringen att försvinna i bilregistret. Detta syns normalt sätt dagen efter vi registrerat din slutbetalning.
Om du har frågor angående ditt Peugeotkort ringer du 08-473 47 90.
Om du har en reklamation avseende ditt fordon skall du vända dig direkt till din leverantör.
Om du har ett klagomål rörande din finansiering kontakta i första hand Kundtjänst för avhjälpande av klagomål.
Om inte ärendet kan lösas efter kontakt med Kundtjänst skicka då in ett skriftligt underlag till:
DNB, 105 88 Stockholm, Klagomålsansvarig.
Så snart ditt ärende inkommit kommer du kontaktas av oss.
Det beror på att vi fortfarande skickar en pappersfaktura till dig för att redovisa ditt månadsbelopp. Vi redovisar även eventuella ändringar i avgiften och annan viktig information. Administrationsavgiften täcker våra kostnader för faktureringen: Papper, tryck, kuvert, porto, transaktionsavgifter till banken och andra administrativa kostnader. Har du fler frågor kring administrationsavgiften är du välkommen att kontakta Kundtjänst. Administrativ avgift vid autogiro är fn 39 kr + moms per månad.
När du har frågor som avser: