Se upp för falsk e-post

Har du fått norsk e-post från DNB kundtjänst där du ombeds att bekräfta kundinformation och senast även information om att ditt konto kommer spärras? Radera mailet och klicka inte på länken. Detta är bedrägeri och ett försök att installera virus på din dator. DNB kommer aldrig be dig uppge denna typ av information via e-post.

E-posten kan ha olika "ämnen" där du uppmanas gå igenom betalningsdetaljer eller nya säkerhetsrutiner. Exempel:
 

Emne:
Vi ma sperre kontoen din i DNB
Emne: Sperring av kontoen din vil skje i dag
Emne: Vi har sperret kontoen din i DNB
Subject: Opphevelse av sperringen


Detta gör du om du mottagit ett sådant mail


Du har tagit emot e-post men inte klickat på länken:
- Radera mailet - klicka inte på länken.

Du har tagit emot e-post och klickat på länken: 
Risken finns att du har fått virus på datorn. Du behöver installera alla program på nytt. Är du osäker på hur du går tillväga, kontakta IT-tekniker eller återförsäljaren av din dator.

Du har klickat på länken och angivit den information som efterfrågas:
- Ta kontakt med DNB - se kontaktinformation till höger

Vi på DNB kommer aldrig be våra kunder om att ange eller bekräfta betalningsinformation eller personuppgifter via e-post eller SMS.



Kontakta oss
Växel
08-473 41 00